Jsem David Hlavatý, dlouholetý jezdec motocrossu a supermota, a také pořadatel legendárního 12hodinového závodu Babett. Jako jezdec jsem se zúčastnil závodu na krásné trati třineckého Steel ringu. Náš tým, složený ze čtyř jezdců, včetně reportérky z TV Nova (zde můžete vidět reportáž), si pro závod vybral pneumatiky Horng Fortune, konkrétně typ 2,25 – 16 Fortune F-851. Rád bych vám o nich něco pověděl.
Na trati mě tyto pneumatiky příjemně překvapily. V zatáčkách držely jako přibité, bez jakéhokoliv prokluzu, až do extrémního náklonu – což jasně dokazují fotografie, kde je opotřebení patrné až k nápisům na pneumatikách! Směs se ukázala jako skvěle čitelná a i při nižších rychlostech Babetty se začala pneumatika krásně „žmolit“. Jedinou nevýhodou byla jejich výdrž. Po šesti hodinách jsme museli zadní pneumatiku vyměnit a zvolili jsme pro další zkušenost jiný model Horng Fortune, tentokrát F-872.
Zpočátku jsem byl opatrný, ale po několika kolech jsem zjistil, že nová pneumatika drží stejně dobře jako předchozí. Dokonce jsem se odvážil v jedné zatáčce jezdit za hranou a užíval si, jak Babetta kontrolovaně klouže po asfaltu. Tato druhá pneumatika vydržela až do konce závodu a možná by zvládla i celý závod. Obě varianty Horng Fortune bych tedy vřele doporučil – jejich odolnost a přilnavost jsem vyzkoušel na vlastní kůži v závodních podmínkách.
Pro srovnání jsem na dalších závodech na Slovakiaringu a v Trebaticích vyzkoušel pneumatiky Continental ContiGo 2,25 - 16. Na Slovakiaringu, kde byl kluzký asfalt, klouzaly všechny značky, ale v Trebaticích fungovaly ContiGo skvěle.
Když porovnám ContiGo s Horng Fortune, přilnavost byla srovnatelná, ani jedna pneumatika nás nezradila. Co se týče životnosti, plánuju další testování a chystám se vyzkoušet Horng Fortune F874, které slibují hladký vzorek jako ContiGo. Držte mi palce a pokud budete mít zájem, rád udělám recenzi i na tyto pneumatiky!